Najczęściej zadawane pytania

1. Czy mam wpływ na planowanie imprezy?

Oczywiście! Podczas organizowania imprezy podstawą mojej pracy jest właśnie komunikacja z klientem. Chcę, by uroczystość pasowała do Was – odzwierciedlała charakter i gust Młodej Pary, jubilata, solenizanta czy innej najważniejszej tego dnia osoby lub pary. W zasadzie każde moje działanie poprzedzone jest konsultacją z Wami, więc nic nie dzieje się bez Waszej wiedzy i zgody. To Wy decydujecie, jak będzie wyglądać ten dzień!

Mówcie też proszę otwarcie, co Wam się podoba, a co nie. Może wiecie już, w jakim stylu chcielibyście, żebyśmy wspólnie zorganizowali imprezę lub też zdecydowaliście się na jakiś kolor przewodni? Gdy pozwolicie mi poznać Was bliżej i jasno będziecie informować, czy coś Wam się rzeczywiście podoba, czy szukamy jednak dalej, uroczystość spełni wszystkie Wasze oczekiwania i zachwyci gości.

2. Dlaczego warto zatrudnić konsultanta ślubnego lub organizatora imprezy?

Konsultant ślubny czy organizator imprezy urodzinowej, komunii lub innej uroczystości ściągnie z Was ciężar związany z wyszukiwaniem podwykonawców czy negocjowaniem warunków umowy. Zatrudnienie go jest więc idealną opcją dla osób, które nie mają czasu lub po prostu chęci na załatwianie tego rodzaju spraw.Jeśli zdecydujecie się powierzyć organizację ślubu i wesela bądź innej imprezy profesjonaliście, pozostaną Wam same przyjemne wybory, dzięki czemu będziecie miło wspominać czas przygotowań. To wybrany przez Was koordynator będzie pilnować za Was terminów i podwykonawców.

Pamiętajcie też proszę, że profesjonalny organizator imprezy czy konsultant ślubny, jest na bieżąco z najnowszymi trendami. Będzie ponadto w stanie wynegocjować lepszą cenę od podwykonawców, a przede wszystkim ma już za sobą planowanie niejednej uroczystości, więc wie, co się sprawdza, a czego lepiej unikać.

3. Jak wygląda koordynacja uroczystości?

Będąc obecna podczas uroczystości, dbam o to, żebyście mogli cieszyć się tym dniem i dobrze bawili się z Waszymi gośćmi, zamiast pilnować podwykonawców oraz samego przebiegu wydarzenia. Jako koordynator i organizator imprezy nadzoruję więc, czy wszystko idzie zgodnie z naszym planem – czy na salę dotarł tort, czy dekoracje wyglądają zgodnie z Waszymi oczekiwaniami, czy fotograf i muzycy są już gotowi do pracy itd. Dbam o każdy szczegół, pozostając przez cały wieczór do Waszej dyspozycji.

Obecność koordynatora i zakres jego działań omawiane są szczegółowo w trakcie planowania uroczystości. Moją pracę w tym zakresie można porównać do roli świadkowej/świadka, który trzyma rękę na pulsie. Zakres moich obowiązków jest jednak o wiele szerszy pod kątem nadzorowania przebiegu uroczystości i wesela.

4. Czy można zorganizować imprezę w plenerze?

Oczywiście, że jest to możliwe! Organizacja imprezy w plenerze wymaga jednak dobrego przygotowania. Nie należy przede wszystkim zapominać, że pogoda lubi płatać figle, dlatego warto zadbać m.in. o jakieś zadaszenie, które w razie niepogody uchroni Was i Waszych gości przed opadami lub silnym wiatrem. Organizując imprezę w plenerze można pokusić się także o przygotowanie dla gości np. parasoli bądź też wachlarzy na wyjątkowo upalny dzień. W zależności od stylu wydarzenia można przygotować także kolorowe koce na chłodniejszą noc lub japonki, na które będzie można zamienić wbijające się w trawnik szpilki.

Jeśli zdecydujecie się na organizację ślubu i/lub wesela bądź innej imprezy na świeżym powietrzu, jako koordynator pomogę Wam wybrać odpowiednie miejsce i zajmę się wszystkimi przygotowaniami.

Weźcie proszę jedynie pod uwagę, że w przypadku ślubu kościelnego, niezbędna jest zgoda biskupa na udzielenie go w plenerze. Należy wystosować do niego pisemną prośbę o dyspensę, czego niestety nie mogę zrobić w Waszym imieniu. Pomogę Wam jednak w przygotowaniu takiego pisma i podpowiem, co w nim zawrzeć. Pamiętajcie jednak, że księża niezwykle rzadko wyrażają zgodę i udzielają dyspensy.

5. Czy przyjęcie z okazji Chrztu Świętego lub I Komunii Świętej zorganizować w domu czy w lokalu?

Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, wielkości Waszego domu/mieszkania oraz funduszy, które chcecie przeznaczyć na przyjęcie.

Jeśli planujecie kameralne przyjęcie, możemy przygotować je bez problemu w domowym zaciszu. Jeśli własnym przydomowym ogródkiem, możemy rozważyć również organizację imprezy na świeżym powietrzu. Maj, czy nawet już koniec kwietnia, kiedy to niektóre parafie rozpoczynają I Komunie Święte, są często pod kątem pogody bardzo dobrym momentem na przyjęcie w plenerze. To samo dotyczy Chrztu Świętego, jeśli planujecie go późną wiosną, latem lub wczesną jesienią.

W przypadku tych dwóch uroczystości nie możemy zapominać też, że jest to święto Waszego dziecka i to przede wszystkim ono i inne zaproszonone na przyjęcie dzieci muszą się dobrze bawić. Warto pomyśleć więc o miejscu wyznaczonym do zabawy. W tym przypadku świetnie sprawdzi się lokal z placem zabaw lub specjalnym pokojem z suchym basenem czy innymi atrakcjami dla dzieci. W domu można przygotować gry planszowe lub konkursy, a także zaplanować spacer czy wycieczkę do zoo.

Najistotniejszym czynnikiem decydującym o tym, czy zorganizujemy imprezę w domu czy jednak w lokalu, są fundusze. Jeśli dysponujecie na ten cel nieco większą kwotą, warto pokusić się o wynajęcie lokalu. Po zakończonym przyjęciu będziecie mogli wrócić do czystego domu i po prostu odpocząć. Większe fundusze pozwolą na wynajęcie także takich atrakcji jak dmuchany zamek lub trampolina, zatrudnienie animatora czy zrobienie pamiątkowej sesji zdjęciowej.